donderdag 12 juli 2012

Mijn eerste berichtje: kennismaken met Maika en Jara

Eindelijk is het dan zover; mijn eerste berichtje op mijn blog!
Wel spannend hoor, want wat zal ik schrijven, vinden anderen het wel interessant om mij te volgen enzenz.

Maar goed, laat ik maar beginnen  met een foto van mijn 'meiden' Maika en Jara.

 Dit is Maika, een Welsh Springer SpaniĆ«l. Aan haar grijze snuitje is duidelijk te zien dat ze de jongste niet meer is.
Deze lieve dame is nu 13 jaar en 5 maanden oud, een hele leeftijd.
Maika is een lieve, rustige hond en is stokdoof. Dat kan erg lastig zijn omdat mevrouw doet waar ze zin in heeft en meestal is dat op haar dooie gemak uitgebreid snuffelen aan elk luchtje dat ze tegenkomt.

Maika reageert meestal goed op handgebaren, maar daarvoor moet ze wel op ons letten. En dat kan dus niet als ze aan het snuffelen is.


 En dit is dan Jara, ook een Welsh. Als pup was ze al een onvermoeibare druktemaker en ondanks het feit dat ze inmiddels bijna 9 jaar oud is heeft ze nog steeds veel energie en altijd voor een wandeling te porren.
Jara is een zeer vrolijke hond, als ik een  slechte bui heb zorgt ze er altijd voor dat er weer een lach op mijn gezicht komt.
Ook al  krijgt Jara inmiddels rond haar ogen haar eerste 'grijze' haren, ze gedraagt zich nog steeds als een jonge hond.

Nou, dat was het voor vandaag.
De volgende keer stel ik hier de katten voor.
Tot dan,

groeten Els


Geen opmerkingen:

Een reactie posten